TV-serie Åsså har jag Dyslexi - startar 19/3 2013

"Åsså har jag Dyslexi" - tv-serie med barn för barn med dyslexi
 
Under sommaren och hösten 2012 gjordes inspelning och intervjuver där åtta barn i åldrarna 8-12 år medverkade. Filmridning var produktionsbolaget som gjorde inspelningarna där man följde med barnen både i hemmiljön och i deras skola. Programserien  "Åsså har jag Dyslexi" kommer eventuellt kommer börja sändas i vecka 12.
 
Nu är det beslutat - Sändningstid tisdagar kl 19:50

Tisdagen 19 mars kl 19:50 i Svt -barnkanalen sänds första programmet av "Åsså har jag dyslexi" och de kommer att sändas åtta tisdagar i följd. Programmen kommer även läggas upp på UR -play efter sändning.

Min son, Björn var en av barnen som medverkade och det programmet kommer att sändas den 16 april kl 19:50.   

Från URs hemsida

 

Nya program om Dyslexi

I februari sänder UR fortsättningen av tv-serien ”Dysslecksi – Blind blåst & bortgjord”. Den här gången följer Niklas Hyland den 18-åriga Johanna Gustavsson under hennes sista termin på Samhällsvetenskaplig linje vid Per Brahe Gymnasiet i Jönköping. Hur är det att vara dyslektiker i den svenska gymnasieskolan? Och hur kan det komma sig att hon nästan hela sin skolgång lyckats dölja sitt handikapp?

 

"Åsså har jag dyslexi"

Senare i vår sänds också programserien "Åsså har jag dyslexi" där vi träffar åtta barn som har läs- och skrivsvårigheter. För oss berättar de om känslorna innan de visste att det fanns något som hette dyslexi och om tiden efter det att de fick diagnosen.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0