NY tv-serie om dyslexi

TV-serie om dyslexi "Åsså har jag Dyslexi" 

startar 19/3 2013 i Svt, barnkanalen

 

OBS!!

Åsså har jag dyslexi

Programmet med Björn sändespå påsklovet. Jag blev uppringd idag av Filmbolaget – Filmriding – UR har gjort fel och blandat ihop texter med filmer och sänt i en helt annan ordning. Björns film presenterades som Emilias... och sändes två veckor för tidigt. Filmerna togs bort tillfälligt från UR play men nu lagt upp med rätt text. 

Se filmerna

 

Så snart kan du titta på UR play, sök på Åsså har jag dyslexi så kommer filmerna upp. 

Tisdagen 19 mars kl 19:50 i Svt -barnkanalen sänds första programmet av "Åsså har jag dyslexi". Och de kommer att sändas  åtta tisdagar i rad.  

Programmen kommer även läggas upp på UR -play efter sändning.

 Film Riding spelade in åtta program under våren och sommaren 2012. Åtta barn med dyslexi filmades i hem-och skolmiljö och när de utövade sina fritidsaktiviteter. I varje program får vi följa ett av dessa åtta barn. 


Programserien "Åsså har jag Dyslexi" börjar att visas i vecka 12, tisdagen 19 mars kl 19:50 i Svt –barnkanalen. Resterade program kommer att sändas åtta tisdagar i följd. Programmen kommer även läggas upp på UR -play efter sändning. 

Sätt dig vid tv:n med dina barn och titta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0